השגי האיגוד

 הישגי האיגוד

האיגוד הוקם בשנת 1996 בחסות ההסתדרות החדשה.  ב- 1.1.07 עזבנו את ההסתדרות, נערכו בחירות לאיגוד נהגי המוניות הארצי, כל תחנות המוניות בארץ הוזמנו להשתתף בבחירות שלא היו כמוהן בענף המוניות. במשך 3 חודשים נערכה מערכת בחירות בפיקוח משרד עו"ד ורו"ח. ומאז נערכות בחירות דומות כל 3-4 שנים. האיגוד פועל לרווחת הנהגים ומייצג אותם הן בכנסת והן במשרדי הממשלה וברשויות.

להלן מקצת ההישגים והפעילות בענף:

  1. ביטול 2% התייעלות – מזה 15 שנה נלקח בכל שנה, בכל העלאת מחיר, 2% מכל עליה שהסתכם ב - 24% .   
  2. השגנו השיג בו הכנסנו נוסע שלישי למונה ותנאי גודש בעיר  ואגרת תשלום לנוסע כביש 6.
  3. משנת 2007  ועד 2013 הועלה מחיר הנסיעה ב- 55%.
  4. דאגנו לקבל החזר על הבלו. הדבר מאפשר, לכל נהג המבקש, לקבל החזר של מאות שקלים בכל חודש.
  5. ביטלנו את אחריות הנהג על אי חגירת חגורה ע"י הנוסע בעיר וכך נחסכו קנסות לנהגים.
  6. ביטלנו לקיחת רישיון והעמדה לדין בהסעת שבחים והגענו להסכמה כי בפעם ראשונה יקבל הנהג רק אזהרה, בכל הארץ (ובכל שנה אנו מגינים על חוק זה).
  7. הגענו להסכם עם מס הכנסה להכיר בשווי השימוש ברכב ב-90% כהוצאה ולא כפי שרצו להכיר רק  ב-70%, סיכמנו איתם להכיר ב- 10% נסיעות פרטיות ולא כפי שהם נהגו עד אז, עפ"י שיקול דעתם.
  8. הגענו להסכם עם משרד התחבורה והעיריות להכניס את המוניות בכל הנת"צים  בעיר ת"א ובערים נוספות בארץ.
  9. ביטלנו את רצון שר התחבורה שטרית להכניס מס של 10% על ביטוח החובה, שהיה גורם להפסד של 550 ₪ בכל שנה. ושלחנו אותו לקבל כסף, על תאונות דרכים, מהאוצר.
  10. החל מ 1.1.08  הגענו להסכמות  שעד שהמחיר לא יגיע ל  240.000₪ לא תהיה מכירת מספרים וכך ניצל הענף מתוספת של אלפי מספרים. 
  11. חייבנו את האוצר, התחבורה והרשויות לקבל החלטות בענף רק בשיתוף עם האיגוד.
  12. ביטלנו את החלטת התחבורה והאוצר להגדיל לנו את אגרת הרישיון להסעה השנתית מ- 58 ש"ח ל- 1580 ₪ כפי שהם הטילו על מוניות השרות.     
  13. בשנת 2010, לאחר מחלוקות של 10 שנים, איחדנו כוחות והקמנו בשיתוף עם הארגון בחיפה את ארגון הגג. וזה לטובת הענף ונהגי המוניות  מאז אנו פועלים ביחד כדי לקדם את הענף. שילוב כוחות זה פתח לנו דלת במשרדי התחבורה והאוצר שהבינו כי כבר אינם יכולים לעשות  כרצונם, כפי שניסו לעשות במשך שנים.
  14. ארגון הגג עצר את הגזרה בה רצו להטיל על התחנות אחריות על המוניות והנהגים העובדים בתחנה שביצועו עבירות תנועה או ביצעו נהיגה לא אחראית. רצו שחובת הדיווח תהיה על התחנה, דבר שדורש העסקת סדרן, במשך 10 שעות ליום. כל אי דיווח לרשויות היה גורר קנס של אלפי שקלים לתחנה עם אחריות אישית של ההנהלה עד למאסר של שנתיים בפועל. ובכך בביטול דרישה זו נחסכה לתחנות ולנהגים הוצאה כבדה כל חודש.
  15. פעלנו והגענו להסכמים בהם בוטל הצורך לעבור את עמדה ראשונה, שהייתה גוזלת מאיתנו זמן עבודה רב והיום מקבלים הנהגים את הרכב ישירות מהיבואנים. ביטלנו דרישה של הגעה פיזית למשרד הרישוי ודאגנו לכך שיפוי כוח נוטריוני וצילום ת"ז יספיק ובכך נחסכה עוגמת נפש לאלמנות, יתומים ופנסיונרים של הענף.
  16. חוק המסתננים והעובדים הזרים - אם הארגון לא היה דואג לבטל את גזרת האחריות שלנו כנהגים על הסעת מסתננים ועובדים זרים היה מצבנו קשה כמו כל מעסיק או מלין שלהם היינו צפויים לקנסות ומשפטים. פעילות הארגון בכנסת ביטלה גזרה זו וכך נחסך מאיתנו הרבה כסף, עוגמת נפש, משפטים והוצאות רבות.
  17. גזרות וחוקים נוקשים כגון התקנת כובע חדש בוטלו. כיום רק מי שרוצה מתקין - אין חובה ובך ובכך חסכנו לנהג מאות שקלים.
  18. החובה להכניס בכל תחנה רכב לניגושת לנכים בעלות של מאות אלפי שקלים לתחנות ונהגים המורה ע"י הארגון והיום רק מי שרוצה יקנה רכב כזה. הושג גם מימון הממשלה לכדאיות חלקית לנושא למי שרוצה ל- 500 מספרים שישמשו את הנכים בלבד. דרגש עליה לעזרה לנכה, כחובה בכל מונית, בסך מאות שקלים כפי שנדרש ע"י הממשלה בטול ע"י הארגון ושוב נחסכו מאות שקלים. 
  19. הארגון פועל להטיב עם הנהגים ולהכניס את החוק של הפטור ממס לאחר 4 שנים ולהוזיל  את ביטוח החובה לנהגים.
  20. הארגון דאג לכך שתהיה הפרדה בין השוכר למשכיר, רישיון הרכב יהיה רשום על בעלהרכב.בעל הזכות הציבורית יפסיק לקבל דוחו"ת על עבירות שביצע הנהג שמשכיר את הזכותהציבורית. הרכב ירשם על השוכר/הנהג והדוחו"ת יגיעו אליו.  הוא גם יוכל לעבור טסטלבד  ולא יהיה תלוי בבעל הזכות הציבורית. הכל יסכם בהסכם חוזי בין הצדדים לפירצונם.    
  21. הובלנו וארגנו קורס עם עיריית ת"א לקידום התיירות לנהגי מוניות שיקדמו אותנו לתת  שרות מקצועי לתייר כולל קורס אנגלית בסיסית.
  22. אספנו ראיות והפעלנו מעקבים על וייז וגילינו את התרמית שלהם, הם גוזרים קופונים  לוקחים כסף תמורה ופועלים ללא אישור בניגוד לחוקי התחבורה והביטוח. מיד יצא מכתב רשום למפקח ולבקרה במשרד התחבורה וגם למפקח על הביטוח עם צילומים והוכחות לפעילותם ועקב כך הם נקראו לשימוע.   
  23. בישיבת הממשלה התערב ראש הממשלה בנימין נתניהו, החליט להיות לוביסט של הובר, ופנה לשר התחבורה להכניס את הובר לישראל ולהחליף את נהגי המוניות בכסף הגדול של הובר.שר התחבורה דחה מיד את בקשתו וראשי האיגוד יצאו למלחמת בלימה בכל ערוצי הטלביזיה, העיתונות ורשתות התקשורת. התנגדותו של השר ונחישותנו הורידו את ראש  הממשלה מהעץ והוא החזיר את הנושא לטיפולו של שר התחבורה. חברים זו חציית קו אדום ואם לא נתאחד הענף עלול להימחק ראו הוזהרתם ! !                                            
  24. הובר כהסעה ברכב פרטי, נחסמת בכל כנס הן ע"י האיגוד והן ע"י שר התחבורה שאמר  מעל במה, בכנס גלובוס במלון דיויד אינטרקונטיננטל - בפאנל עם יו"ר האיגוד ומנכ"ל   הובר, שהוא לא יסכים להחליף את נהגי המוניות המקצועיים בנהגים של הובר שבעולם נחשף שהם מעסיקים אונסים ורוצחים ואין עליהם פיקוח.  ברור שכל רצונם הוא לעשות כסף  ולפגוע באלפי משפחות שמשרד התחבורה  מרוצה מתפקודם.
  25. העיריות הגדולות בארץ התארגנו וביקשו מוועדת הפנים בכנסת  לעלות לנו את דמי  החניה בתחנות ולהטיל הוצאות נוספות. הארגון עצר את ההחלטה ובכך שוב נחסכו לתחנות ולנהגים הוצאות רבות.       
  26. האוצר הזמין אותנו לשימוע בנושא החזר הבלו על הסולר - הם טוענים שצריך לבטל לנו את ההחזר כדי לעודד מעבר לרכב היברידי, חשמלי וגז. הם הציגו  עבודת מחקר על זהום אויר ופגיעה באקלים. האוצר רצה להפחית  בהדרגה את הבלו על הסולר משנת 2016. הארגון  פועל לווסת את גזירת הבלו על הסולר ולהתאימו למשאיות ואוטובוסים ולא נסכים  שיחריגו אותנו  מהם כפי שהם רצו לעשות, להפחית  לנו את הבלו החל מ- 2016 ולא משנת 2018 כפי שסיכמו עם האוטובוסים והמשאיות. עמדנו על כך שהפריסה ל-4 שנים תחל מ-2018  בהדרגה עד 2022 כולל.  המעבר של כל הרכבים מרכב מזהם (כך הם מכנים את הסולר) לרכב היברידי או חשמלי או גז יתבצע בשנים אלו. דרשנו הקלות במחירי ההיברידי וקיבלנו. דרשנו שנתיים אחריות על המונית ההיברידית או 200.000 ק"מ וקיבלנו.  דרשנו  פטור ממכס לרכב היברידי לאחר 3 שנים וקיבלנו.
  27. בשנת 2015 עם התחלת העבודה ברכבת הקלה בת"א, הוטלה גזרה בה רצו למנוע מאיתנו לסוע בנת"צים, קמה צעקה גדולה איך ינועו 10.000 מוניות בעיר ועוד 10.000 מוניות מזדמנות לעיר. ארגון הגג פנה לשר והוזמנו לשימוע. השימוע היה נוקשה אך לבסוף שינינו את החלטתם ובכך היום אלפי מוניות נעות בנת"צים. שכל נהג יחשוב מה היה קורה ללא טיפולנו המהיר והנחוש.
  28. לא נתנו להובר לחדור לשוק ואילצנו אותם לפעול במוניות בלבד. היום אנו מעבירים הצעת חוק, בחוק ההסדרים, שרק מוניות יוכלו להסיע נוסעים בנסיעה משותפת ולא רכבים פרטיים.
  29. פנסיה לנהגי המוניות בשיתוף עם להב וח"כ אלי כהן יכנס לפועל בשנת 2017.
  30. צר לנו ששר התחבורה ושר האוצר נכנעו ללחץ של ארגוני הצרכנים וחתמו על הצו להפחתת מחיר  ב-% 10.9, זהו מהלך שגוי ואנו פועלים לדחות גזרה זו עד סוף השנה.  ניסינו בכל כוחנו לגייס כסף כדי לקחת כלכלן בכיר שיסביר ויגרום לדחיית הנושא על הסף.  לצערנו נהגי המוניות ותחנות המוניות לא הבינו את חומרת העניין, זה אולי יהיה האות לכולם שחייבים לחזק את האיגוד כדי שחוסר כסף לא יהווה גורם שימנע מאיתנו מאבקים צודקים אחרים.  אנו נפעל בכל האמצעים כדי להחזיר את הפחתת המחיר ובשיתוף פעולה של התחנות והנהגים בתשלום של 10 ₪ לנהג לחודש, נוכל להעסיק כלכלן בכיר שיעזור לנו לקבל חזרה את ההפחת ויהיה סל מחירים מסודר ועדכני לענף - ומרע יצא טוב. 
  31. ללא עמידה על המשמר של הארגון, בעשרות ועדות בכנסת, להגנה על ענף המוניות היו עוברים חוקים רבים של האוצר, התחבורה וח"כ שונים.הארגון הצליח לבלום ולמתן חוקים נוקשים. כל חבר איגוד יכול להגיע למשרדי האיגוד לעיין בפרוטוקולים של הכנסת ובפעילות האיגוד שכולן למען רווחת הענף.  
  32. כל נהג, חבר איגוד, זוכה להנחות בקניית מוניות סקודה וקאיה, הנחות גדולות במוסך הסדר, הנחות בביטוח, הנחות על תוספי סולר, שמן, מצברים וצמיגים. הנחות על בתי מלון בארץ ונסיעות לחו"ל ועוד. כל אלו ללא עמלת סוכן ולרווחת נהג המונית.

לסיכום:
האיגוד בנה בית לנהגי המוניות החברים באיגוד, איחד את רוב התחנות ונותן מענה יום יומי לפניות התחנות והנהגים ולפניות הציבור. פותר בעיות שונות. פועל בחוגים ואירועים שונים  ברחבי הארץ ויש לנו קבלות והוכחות בשטח.
לכן חשוב להבין שרק דרך האיגוד וארגון הגג נוכל להצעיד את הענף לחוף מבטחים. 

 
 

מאיר דורני: 054-3903333
גולדי: 03-5502611